انبارداری بر اساس تقاضا و 10 مزیت آن برای کسب‌وکار شما (بخش اول)

انبارداری-براساس-تقاضا

امتیاز مقاله از دید کاربران

5/5

 انبارداری بر اساس تقاضا، مدل‌های سنتی 3PL و راه‌حل‌های پردازش سفارش‌ها درون‌سازمانی را به چالش می‌کشد. در این نوع انبارداری می‌توان سرمایه در گردش سازمان را آزادکرده و کسب‌وکار را رشد داد. در این مقاله قصد داریم به منافع حاصل از این نوع انبارداری برای کسب و کارها بپردازیم.

انبارداری بر اساس تقاضا چیست؟

 انبارداری بر اساس تقاضا یک مدل پردازش مبتنی بر مشارکت بین انبارداران در جستجوی کالا و کسب و کارهایی است که به حجم قابل‌قبولی از فضای انبار و سطح مطلوبی از خدمات نیازمندند.

در انبارداری برحسب تقاضا، به‌منظور ایجاد شبکه‌ای کامل از انبارهای چندمنظوره در سراسر کشور با انبارهای متعدد مذاکره می‌شود که این امر منجر به کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و ساده‌سازی پردازش سفارش‌ها می‌شود. با استفاده از این روش انبارداری صاحبان کسب وکار و فروشندگان کالا قادر خواهند بود در عرض 1 تا 2 روز کالاهایشان را به مشتریان برسانند. این امر کارایی را در فرایند پردازش کالا برای فروشندگان کالا ایجاد کرده و موجب افزایش رقابت‌پذیری می‌گردد.

انبارداری بر اساس تقاضا چگونه کار میکند؟

راه‌حل‌های انبارداری بر اساس تقاضا معمولاً توسط یک شرکت 4PL (لجستیک طرف چهارم) مدیریت می‌شود. 4PL فهرستی از بازرگانان کوچک تا متوسط را در نظر گرفته و امور حمل‌ونقل و لجستیک آنها را انجام و پیگیری می‌نماید. تجمیع کالاهای فروشندگان که معمولاً میانگین حجم روزانه کمتری جهت نیاز به فضا و نیروی کار دارند، قدرت مذاکره و چانه‌زنی را افزایش می‌دهد.

 یک نظرسنجی از صاحبان کالا نشان داد که بسیاری از کسب‌وکارهای با رشد سریع، انبارداری بر اساس تقاضا را راهی مؤثر برای افزایش سرعت عملیات پردازش خود بدون خرید دارایی‌های اضافی می‌دانند. همچنین دسترسی به فناوری زنجیره تأمین بهتر و منابع ذخیره‌سازی بیشتر که صاحبان کالا به‌تنهایی نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند، بر اساس این نوع انبارداری ممکن می‌شود. در واقع، تقریباً سه‌چهارم صاحبان کسب‌وکار معتقدند که آینده عملیات پردازش بر اساس مدل‌های انبارداری اشتراکی مانند انبارداری بر اساس تقاضا خواهد بود.

 مطالعه موردی از انبارداری بر اساس تقاضا

 شرکت LS2، تولیدکننده کلاه‌های ایمنی، به یک راه‌حل انبارداری و پردازش جدید برای برآورده‌کردن انتظارات مشتریان خود نیاز داشت. آن‌ها با بررسی گزینه‌های موردنظر خود، به این نتیجه رسیدند که انبارداری و پردازش کالا توسط خودشان نیاز به هزینه‌های سربار بیش از حد دارد، 3PLهای سنتی بسیار گران و غیرقابل‌انعطاف بوده و مذاکره به‌منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل با آنها، غیرممکن است. در نهایت آن‌ها پس از تحقیقات گسترده، به راه‌حل انبارداری بر اساس تقاضا دست یافتند.

10 مزیت انبارداری براساس تقاضا که برای کسبوکار شما مفید است:

1. حملونقل سریعتر

 امروزه مصرف‌کنندگان انتظار دارند، حمل‌ونقل 2 روزه برای همه سفارش‌ها تجارت الکترونیک صرف‌نظر از فروشنده کالا، تضمین شود. در واقع، داده‌های نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که 37 درصد از مشتریان کسب‌وکارهای کوچک انتظار حمل‌ونقل سریع‌تری نسبت به خرده‌فروشان بزرگ دارند.

به گفته شرکت مشاوران مدیریت مکنزی، انبارداری بر اساس تقاضا به صاحبان کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به طور گسترده از همه پتانسیل‌های انبارداری و توزیع در سرتاسر کشور بهره ببرند که این امر منجر به نزدیکی به مصرف‌کنندگان نهایی و کاهش زمان تحویل سفارش‌ها می‌گردد. اغلب، برخی تولیدکنندگان از توزیع و پخش کالاهای خود به دلیل هزینه‌های سنگین حمل و نقل و انبارداری منصرف می‌شوند. با استفاده از روش انبارداری بر اساس تقاضا، آنها می‌توانند فضای انبار را با سایر تجار به اشتراک بگذارند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *