کریدورهای ترانزیتی جاده ای اولویت دولت

امتیاز مقاله از دید کاربران

5/5

از آنجایی کریدورهای ترانزیتی در هر کشوری چه در بخش ریلی و چه در بخش جاده ای از اولویت های اصلی هر دولت است، پیگیری این مهم نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

شهریار افندی زاده و فرزانه مالواجرد معاونین وزیر راه و شهرسازی در دهمین اجلاس شورای عالی استان ها که در این جلسه بودند، افزودند: حمل و نقل یک موضوع یکپارچه بین درون و برون شهرهاست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. حجم بسیاری از فعالیت های ما در وزارت راه و شهرسازی مربوط به بخش عمران حمل و نقل جاده ای است. لذا تلاش می کنیم در تمام مدل های حمل و نقل فعالیت اثرگذار و مناسبی داشته باشیم.

احتمال تعیین تکلیف طرح جامع حمل و نقل کشور تا ۲ سال آینده

افندی زاده ادامه داد: معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، طرح جامع حمل و نقل در کشور را در دستور کار خود دارد و امیدوارست این طرح طی دو سال آینده تعیین تکلیف شده و در تمام شهرها در دستور کار قرار گیرد. برای مثال در اهواز بیش از ۱۷ سال است که طرح جامع حمل و نقل مسکوت مانده است. در حالیکه چنین شهری با این حجم جمعیت می بایست در حوزه حمل و نقل برنامه ریزی داشته باشد؛ به همین علت لازم است مدیریت شهری نسبت به تدوین طرح جامع حمل و نقل اقدام کند.

ترانزیت کالا از سیاست های مهم دولت است این معاونین با تاکید بر اینکه اعضای شورای عالی استان ها باید درخواست های خود را در خصوص پروژه های مختلف به صورت مشخص و کتبی برای پیگیری به این وزارتخانه ارائه دهند، افزود: ترانزیت کالا از سیاست های مهم دولت است. در شرایطی قرار داریم که می توانیم از این پتانسیل به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *