سرمایه گذاری یک شرکت اماراتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

امتیاز مقاله از دید کاربران

5/5

محمد رضا برهمند رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این شرکت اماراتی در قالب ایجاد یک شرکت مشترک با منطقه ویژه اقتصادی سرخس، سهامدار ۶۰ درصد این مجموعه مشترک بوده و اکنون در زمینه حوزه بارگیری و تخلیه کالا به روش ترانشیپمنت(حمل و نقل ترکیبی) از ناوگان ریلی به جاده ای و بالعکس در مرز سرخس با ترکمنستان فعال شده است.

ترانشیپمنت یا حمل و نقل چندوجهی، ترکیبی از وسایل حمل و نقل مختلف است که به منظور تسهیل جا به جایی محموله، یعنی سریعتر و کارآمدتر کردن ارسال محموله انجام می شود. به عبارت دیگر حمل و نقل ترکیبی انتقال کالا از کشوری به کشور دیگر حداقل با دو روش حمل و نقل متفاوت ( برای مثال دو روش دریایی و جاده‌ای) است .

او افزود: این شرکت از اسفند ماه گذشته کار انتقال تجهیزات تخلیه و بارگیری خود را از بندر جبل علی امارات عربی متحده به سرخس آغاز کرد و اکنون در قالب انتقال این تجهیزات حدود هشت میلیون دلار در منطقه ویژه سرمایه گذاری کرده است البته همچنان انتقال تجهیزات و سرمایه گذاری بیشتر شرکت “آی. ای. لجستیک” در این منطقه ادامه دارد.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: فعالیت این مجموعه حمل و نقلی در بخش (زون) لجستیک منطقه ویژه از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *